Helgen

Hej..

Hoppas ni alla mår toppen, jag mår bättre efter att ha haft en fruktansvär hosta ett par dar!. Ialf här kommer en update från min helg..

I fredags kom Katharina över, vi chillade med tv och gottis och bara degade, var sjuk så blev perfekt kväll att vila upp sig, ingenting intressant med andra ord! ;)

I lördags jobbade jag ett par timmar på förmiddagen och sedan gick jag över till Katharina, hon skulle jobba kväll, så vi beställde hem pizza och satt och kollade film igen, sedan när hennes värdfamilj kom hem så gick vi ut, träffade också min pojkvän och hade det allmänt trevligt :), det var väl typ min lördag, hahah

idag har vi vart i city, först åkte vi till Brooklyn, vi gick bl.a. över brooklyn bridge och tog massa fina bilder, vi såg också empire state building och frihetsgudinnan från bron , helt fantastisk utsikt, sedan gick vi till chinatown där vi åt bakelser på ett litet mysigt café 7kr gick min bakelse på, hahaha.. Helt galet vad billigt det kan vara att fika i detta landet! Nåja, vi satt där ett tag och sedan fortsatte vi att vandra långt långt långt gick vi och vi gick också genom little Italy, så himla mysigt! Det roligaste är nog ändå att man i chinatown verkligen har känslan av kina, massa människor med ursprung från kina/japan, matställen, matmarknader, klädesbutiker + att allt är skrivet med kinesiska tecken och jag och Kat gick vilse i ett shoppingcenter, där det inte fanns ett ord på engelska. Man känner sig också så fruktansvärt obekväm i vissa situationer, folk som stirrar och om man går in i en restaurang får man allas ögon på sig. Hahah, vi garvade en hel del idag . Var glad att jag var täppt i näsan för vi gick förbi massa stånd med fisk och andra konstiga saker på gatorna, vi skulle också in i en godisaffär, Mums tänkte vi, HAHAA, efter att vi gått in så fick Kat panik och hon höll för näsan vilket är väldigt oförskämt spec i dessa områdena och hon fick en hel del arga blickar så hon fick snällt sluta hålla för näsan, men det var typ torkade räkor med salt, sjögurkor, sjögräs och annat "godis" Där inne, hahaah, fanns också självklart vanligt gott godis, men katharina höll på att spy och när vi kom ut så sa hon att det kändes som om hennes mage vändes ut och in, det roliga var att jag inte kände någonting alls . Haha..

PÅ cafeét satt det också en sån otäck man, han stirrade på oss hela tiden och släppte inte blicken för en sekund. så jävla skum! Blev skitskrajj!, haha aja, det var ialf en jättebra dag, hade det underbart och diggar NYC hårt! På lördag är det cruise i manhattan och sedan utgång på klubb, 20 bast blir man till på köpet. WHAALA!!:)

Pussspusss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback