Sverige - Usa

Det är underligt hur man kan sakna ett land som Sverige? vad har vi egentligen i sverige som inget annat land har ? Vi har ju såklart IKEA, men det finns i ALLA länder i princip, vi har ju Astrid Lindgren, men även hon finns i de flesta länder, Köttbullar?, finns i fler länder, ja?. Vad har vi mer? Ett väldigt kallt klimat, Gina tricot ;).

Nej men det känns så underligt att bo i ett land, framförallt i en stad där man kan hitta allt mellan himmel och jord, här finns allt du kan tänka dig + miljoner andra saker, ändå saknar jag sverige? Självklart saknar jag alla mina vänner och familjen. Men det är ändå en underlig tanke att jag saknar just själva sverige så mycket. Och att jag faktiskt är väldigt stolt över svensk och ha ett eget språk.
Jag gillar inte att prata engelska eftersom alla förstår vad du säger oavsett vart du kommer från. Det måste vara jobbigt att vara amerikan eller engelskman ;). haha

aja, satt ialf och tänkte på Sverige och USA, och jag inser att jag saknar sverige, men att jag samtidigt känner att jag för all framtid kommer att ha en andra familj här i New York och att New york börjar kännas mer och mer som ett hem för mig.

Jag måste bara säga att ni alla måste se New york med egna ögon. Det går inte ens att tänka sig hur det är, hur människorna är och hur allt fungerar. allt är så olikt sverige!. I Europa är ändå det mesta sig likt men här är det helt andra tankesätt och att bara gå och titta på dem mäktiga byggnaderna, titta på husen med de amerikanska flaggorna överallt eller sätta på CNN och höra om allt som händer dagligen här i USA och vilka idioter det finns i världen!.


Jag tror att när jag kommer hem till Sverige igen så kommer jag se mig själv som halvsvensk / halvamerikansk, för det är så jag känner mig. Jag pratar nästintill flytande engelska utan att behöva tänka på att det inte är mitt språk och jag tror att jag kommer ha så grymt många minnen från detta året.

SVERIGE & USA är i mina ögon världens bästa! <3


Kommentarer
Postat av: Ellen

vad skönt att du känner dig som hemma! :D det kunde ju ha varit mycker värre... :)

2009-09-09 @ 11:18:35
URL: http://cosecarine.blogg.se/
Postat av: Louise

Jag förstår vad du menar med att du saknar Sverige. Det är stor skillnad på många saker bara här i Italien! Men jag vet verkligen inte vad det exakt är man saknar, det är konstigt!

2009-09-09 @ 22:08:08
URL: http://thoughtsofagirl.blogg.se/
Postat av: Marcus din älsklings kusin:D

Hejsan :D

Hur har du det? Jag saknar dig kussen Saknar dina dåliga skämt som man bara måste skratta åt:)

Puss ha det bra:D

2009-09-10 @ 19:06:02
URL: http://partybacon.blogg.se/
Postat av: johanna

Längtar tills vi kommer ner, ska bli en sån känsla att få träffa dig syrran!!!:) Älskar dig <3

2009-09-10 @ 21:26:10
Postat av: elina

Jag känner verkligen igen mej med det med sverige ocksa! Även fast man inte evt varför är man lite smattstolt när man säger att man kommer fran sverige :P Och ja, saknar landet nagot sa kolossalt! Och sant att det maste vara trakigt att bara kunna engelska/amerikanska, eftersom nästan alla förstar vad man säger.. ^^ Men vad roligt att du trivs sa bra :D

2009-09-11 @ 17:48:25
URL: http://kartoffelpuffer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback