Torsdag

Hejsan!

Jobbar just nu, men Kenzie sover så förhoppningsvis kan jag knåpa ihop ett inlägg innan hon vaknar. Tiden går OTROLIGT fort här borta, helt sinnesjukt., Kan inte fatta att jag varit hemifrån i 4,5 månad? Snart har jag gjort hälften och innan jag har gjort hälften kommer mamma, Johanna & Wille påbesök och en resa till varma soliga Florida , miami :). Japp, livet är allt bra just nu :)..

Finns det någon jultstämning här då? NEJ, för här i New york så kommer inte julen vara något speciellt folk är alltid stressade och jobbar. Självklart ser jag juldekorationer och julklappar, men det är nog inte som i sverige där vi bakar, äter ussebullar och liknande, dem vet inte ens vad LUCIA är?! Hur ska man förklara Lucia? haha.

jag och Katharina drar ialf till florida, så vi lär inte se mycket snö under julafton ( Vi kommer fira julafton som Europa dvs. den 24:e , men i Usa är det den 25:e ) Aja, tror inte jag bryr mig så värst mycket, en julafton kan jag ju skippa alla traditioner, leva livet och ligga under ett parasoll med en drink i min hand ;). Hahaha

Vad ska jag mer berätta? Dem skrattar åt mig här när jag säger att barn i sverige endast äter godis (för det mesta) på lördagar och att vi har något som kallas saturday-candy ;) haha. Dem vet inte vad kladdkaka är )( dem säger att dem har det här också dock - brownies, men inte riktigt samma eller hur?), vad semlor är, Ja det finns en hel del som dem inte vet om ;)..

aja, dags för mig att återgå till jobbet, wiiee. hehe

take care!<3
XX

Kommentarer
Postat av: Anonym

du vet att vi saknar dej ! <3

2009-11-13 @ 09:29:12
URL: http://martinawikman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback