Frågor och svar

Har sedan jag kom hit fått en hel del frågor som jag nu tänkte svara på..

Hur mycket tjänar man på att vara au pair?

Jag får varje vecka 200 dollar, närmare 1500 :- , det blir ca 6000:- i månaden. Detta är fickpengar och går till nöjen och lite party ;).

Hur mycket jobbar du, dvs hur många timmar i veckan?

Jag jobbar ungefär 45 timmar per vecka, mitt schema är dock rullande eftersom båda mina värdföräldrar har egna företag, vissa dagar jobbar jag eftermiddag, andra dagar heldagar.

Har du egen dator eller lånar du deras?

Jag har en egen dator, och det rekomenderar jag verkligen! du vill ju spara alla dina foton, musik och kunna använda datorn när du vill!

Vad finns det att göra i New York?

Oh herregud sikken fråga, vad finns det inte att göra i NY? Du kan hitta precis allt från mysiga parker med tama ekorrar till konsterter med de största artisterna och musikaler, museum och skridskobanor. Ja precis allt,

Hur många barn tar du hand om och vilka åldrar, var det svårt att komma in i rutiner osv.?

Jag tar hand om ett barn en bebis och hon är nu 7,5 månader gammal, i början var det svårt eftersom att jag inte riktigt visste hennes rutiner, hur hon grät när hon var hungrig, trött eller bara uttråkad, men nu vet jhag allt och det går superduper, hon har förresten börjat gunga nu ! Weeei :)

Är det inte 21 års gräns på barer och nattklubbar i USA?

Jo det är det, men det går allltid komma in, om inte annat finns det barer och nattklubbar i NY som har blåa band, devs är du över 21 får du ett blått band som innebär att du kan köpa alkohol. Så skaffa en kompis över 21 ;), ne men det går alltid att komma in om man försökr..

Har ni några mer frågor så är det bara att fråga på! Hoppas att ni alla testar på att vara au pair eller ialf besöker USA, för det är faktiskt rätt coolt ;)

Ta hand om er!
Pusss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback