New york

Hej.

idag har jag ringt och pratat med Åke, Johanna & Paulina. Känns så himla skönt att få prata lite svenska och att få höra vad som egentligen händer hemma i Sverige. Jag saknar alla väldigt mycket, det ska ni veta. Men samtidigt känner jag för varje dag som går hur stark jag blir, hur självständig jag blir, hur vuxen jag blir och hur jag blir bättre och bättre på engelskan.

Idag har varit en slappar dag, lixsom igår. igår var jag med två au pairer, en från Tyskland och en från Mexiko. Vi åt glass ( Ben&J) sjukt gott. Vi satt och slappade i parken och bara snackade om Amerika och om våra hemländer. Det var trevligt. I fredags var jag ute, hade en trevlig kväll tillsammans med ett par kompisar som jag träffat här nere!

Jag väntar fortfarande på min kamera som min snälla och goa mamma skickade ner för 1,5 vecka sen. Jag vill ju ta en massa kort!!
Imorgon ska vi in till New York, jag ska se om jag kan hitta en mysdress och jeans. jag hoppas hoppas hoppas att jag får kameran och GODISET denna veckan!

Saknar POTATIS ( inte ätit potatis sedan jag kom hit = 1 månad! ) haha

Aja, jag vet att min blogg suger eftersom bilderna suger. Men jag lovar, det kommer! :), här är iallafall ett urval av bilder som jag tagit under denna månaden.
Enjoy...

 Jag och josefine, svensk au pair , tjejen jag åkte med från Gtbg. Go Tjej! :)

 skolan vi var på, vet ej om jag visat bilden innan ;)

 The fashion district, sjukt häftig, ett helt område med bara fashion, LOVE!

 Manhattan! :)

 Mina älskade rosa skor! :), nyinköpta till ett bra pris :D

 Erin har ormar! Jag dog, haha, hon sa att hon hade det, men jag trodde självklart att hon skojjade, Men här är beviset, jag frågade också om det var en ofarlig och inte giftig orm , då skrattade hon och sa - Rebekah ( så säger dem mitt namn här, irriterande i know!) detta är en anakonda, den är inte giftig, den kramar ihjäl dig ;) Haha, men hennes är tydligen rätt små....

Aja, detta var ialf en del bilder, när min kamera ploppar ner i brevlådan så lovar jag att bilderna kommer rulla in här på löpande band , så håll ögonen öppna :)


Puss& kram, sov gott !
<3



Kommentarer
Postat av: johanna

Hej syrran!

Vi saknar dig jätte mycket här hemma och det är väldigt tomt utan dig här hemma och det är väldigt tyst vilket inte är så bra:)

Idag kommer det nog bli fint väder men just nu är det molnigt ute men det blir säkert fint:)

Wille hälsar: Jag älskar dig och saknar dig och jag önskar att du kommer tillbaka nu:)

Älskar dig och saknar dig <3

2009-08-03 @ 08:52:11
Postat av: julia

Det ska jag ;)

Trivs du, har du det bra eller? :)

2009-08-03 @ 10:27:48
URL: http://msjulie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback